Butiksindretning som et miniscenografi

Det kan være at du for nylig har åbnet en butik, du overvejer at åbne en til, eller at din butik bare trænger til lidt fornyelse. Her kommer du i tanke om, at du måske skulle kontakte en indretningsdesigner. Det har ikke betydning, hvor længe du har haft din butik, hvor meget indtjening du har eller hvad dine øvrige ambitioner for din butik er. Hvis du har en butik, er det vigtigt at tænke indretning ind. Butiksindretning er afgørende for det førstehåndsindtryk du efterlader og kan også have væsentlig indflydelse på hvordan dit personale og dine produkter fremtræder i køberens øjne. Det kan være at dit produkt er af god kvalitet og har et solidt implementeret brand, men hvordan det fremtræder i en fysisk butik, har stor betydning for oplevelsen af dit produkt. Det er helt klart værdigivende at tænke butiksindretning ind i din præsentation af produkter eller ydelser. Indretning fortæller ofte meget om produktets værdi og kvalitet. Vi ser helheden og derfor er detaljerne vigtige og bør efterfølges.

Hold dine besøgende i hånden og lad dem inspireres og underholdes. Få dem til at føle sig godt tilpas og at der bliver taget hånd om dem. Uanset hvilket indtryk du vil efterlade dine kunder med, så er det helheden der er vigtig. At sørge for at det indtryk du giver dem, er gennemgående og troværdigt.

Når du indretter din butik iscenesætter du dit produkt eller din ydelse. Iscenesættelsen vil altid være med til at skabe kundens førstehåndsindtryk af dit brand. Derfor er butiksindretning afgørende for kundens oplevelse af dit brand og bør derfor være vigtig i dine overvejelser, når du eksempelvis præsenterer dit produkt i din butik, på en messe eller lignende.

Jeg finder stor glæde i at arbejde med butiksindretning og jeg elsker udfordringen i at arbejde efter forskelligartede kunders behov. Jeg ser indretning lidt som at producere en form for et miniscenografi med gennemførte rekvisitter. Det er detaljerne og helheden, der skal hænge sammen og afspejle min kundes brand. For eksempel kan butiksindretning nogle gange stå og falde med en enkelt rekvisit. Som da jeg byggede en macaroon-trolley, der var centrepiece til L’OréalParis’ lyserøde lancering til Elle Style Awards 2016. Det skabte den helt rigtige over-all stemning i lokalet samtidig med at den repræsenterede min kundes brand velfungerende.

Jeg har stået for Louis Vuittons vinduesdekorationer i deres butik i København. Det er virkelig en ganske speciel oplevelse at arbejde med et brand af den kaliber, fordi det giver plads til en detaljegrad og perfektionisme, det er både udfordrende og skøn. Hvis jeg skal lave en vellykket indretning af butiksindretning, handler det i høj grad om at forstå, hvem jeg arbejder med.

Sammen danner vi et overblik over dine indledende visioner for hvordan dit brand skal fremtræde i rummet og hvilke elementer i dit brand du gerne vil have fremhævet. Dette baserer vi på funktionelle og æstetiske elementer som er vigtige for dig. Efterfølgende behovsafdækker vi sammen, så vi har en konkret plan for hvordan vi tilgår projektet. I mit arbejde er det vigtigt for mig at du bliver hørt og derfor er samarbejdet vigtigt. Det er med til at skabe et resultat, der er skræddersyet til lige netop dine behov og ønsker om udtryk.

Det kan være at din butik har et eller flere brands. Det kan være at butikken har få hylder eller mange hylder, eller det kan være at du ikke har en eneste hylde, men vælger at præsentere dine produkter på en hel anderledes måde. Uanset hvordan din butik er bygget op, så handler det om at finde løsninger der forener det hele til et udtryk, der repræsenterer din butik på den måde du ønsker.

For mig handler det ikke om hvilken butik du har, men om din personlige vision for din butik. Hvis du allerede har idéer nu til hvordan du vil være unik for dine brugere, vil vi arbejde sammen om at implementere dine idéer. Hvis du ønsker det, er jeg i stand til at skubbe dig ud over dine vante tankemønstre og måske vi ender med at gå helt nye veje. Står du i en situation, hvor du ved hvad du vil have, når du bruger penge og tid på indretning, men mangler den konkrete plan, er det også her jeg kommer på banen.

Det handler om at du får et udgangspunkt der er unikt. Nytænkning i design, vil skubbe dig ud over stepperne og positionere dig solidt som nytænkende og innovativ, overfor dine konkurrenter. Det kan også være at du er mere til klassisk indretning og er nervøs for at produktet overdøves af kreative idéer, så kan jeg også hjælpe dig. Som sagt, så er det vigtigste for mig, at du og dine behov bliver afdækket og hørt, så vi arbejder ud fra et fælles udgangspunkt, hvor alle parter i sidste ende bliver tilfredse.

Min opgave er at holde dig i hånden, så du ikke mister overblikket, og tilbyde dig de idéer og informationer du har behov for, for at vi kan nå sammen i mål.

Når du får hjælp af mig, får du ikke udelukkende viden om dekoration og butiksindretning. Jeg kan også tilbyde dig at designe inventar, der personliggøre din butik, ud fra de idéer og aftaler vi har indgået i fællesskab. Hvis du vil læse mere om mit tidligere arbejde med butiksinventar eller generelle arbejde med rekvisitter, kan du finde mere information ved at klikke her.

butiksinventar

interior design Ikea stryget fra Conradi design

Rekvsitter. Louis Voiton

Rekvisitter, Denise Conradi

Rekvisitter af Denise Conradi